BALANS

Balans ayarının amacı, lastiklerin dengede kalmasını sağlayarak sürüş güvenliği ve sürüş konforu sağlamaktır. Balans ayarı sırasında lastiğin her iki tarafının ağırlığı eşitlenir ve lastikler sürüş sırasında dengede kalır. Bu sayede titreşimlerin önüne geçilmiş olur, lastiğin düzensiz aşınması önlenir, iyi bir yol tutuşu ve sürüş konforu sağlanır. 

Direksiyonda ya da sürücü koltuğunda titreşim olduğunda veya lastiklerinizde düzensiz aşınma varsa lastiklerinizin balans ayarı bozulmuş demektir. Bu tarz bir problem yaşıyorsanız ücretsiz balans ayarı kontrolü için sizi de en yakın servis noktamıza bekliyoruz.

LASTİK TAMİRİ

EUROMASTER uzman personeli güvenli bir şekilde tekrar yola dönmenizi sağlamak için, eğer tamiri mümkünse lastiklerinizi tamir eder.

  • Lastikteki deliğin ve lastiğin iç kısmının derinlemesine incelenmesi ve temizlenmesi.
  • Lastiğin hava kaçıran kısmının yamaya hazır hale getirmek için deliğin traşlanması.
  • Lastigin hava kaçıran kısmının sızdırmazlık katmanının raspalanması.
  • Açılan deliği ve karkası güçlendiren “mantar yama” adı verilen özel parçanın yerleştirilmesi.
  • Son olarak, lastiğin basınçla test edilmesi.

ROTASYON

Aracın mekanik olarak yere düz basmasıyla ilgili bir ayardır. Bu işlem gereklidir çünkü lastikler eşit şekilde aşınmaz, ön lastikler her zaman arka lastiklerden daha hızlı aşınır. Dolayısı ile lastiklerin aşınmasını dengelemek için zaman zaman yerlerinin değiştirilmesi gerekir.

Simetrik lastik türünde farklı olmamakla birlikte; diğer lastikler için ön lastiklerin bulundukları yönün arkasına, arka lastiklerin de bulundukları yönün önüne takılması rotasyon ayarının önemli bir işlemidir.

Lastik Hizmetleri

SÖKME – TAKMA

Uzman kişilerce yapılması gereken lastik değiştirme işlemi; jantın sökülmesi ve takılması, lastiğin sökülmesi ve takılması, yüzeylerin fırçalanması, balans ayarı, ön düzen kontrolü, supapın değiştirilmesi ve son olarak lastiğin doğru hava basıncı değerinde şişirilmesi işlemlerinin tamamını kapsar.